گوگل و بلاک چین

گوگل با اسم غول جستجو شماره یک در جهان شناخته شده است، هنوز تشنه رشد و پیشرفت فتح قله های فناوری می باشد. چیزی که انسان به تصورات خود هم ندیده است. در واقع می توان گفت در آینده گوگل و بلاک چین فناوری و تکنولوژی را تغییر خواهند داد. همانطور که غول شماره یک جستجو در جهان و خیلی از تکنولوژی های دیگر را از آن خود کرده است برای بلاک چین هم برنامه هایی دارد که در آن هم شماره یک باشد. تا انتهای این مطلب همراه آکادمی بیتریوم باشید.

درست قبل از رویداد Google Next در پایان ماه جولای، گوگل اعلام کرد که با دو شرکت مختلف فناوری بلاک چین برای ادغام راه حل های خود در Google Cloud همکاری کرده است. این مشارکت‌ها با هدف کمک به شرکت‌ها برای ساده‌سازی توسعه برنامه‌های بلاک چین انجام شد، زیرا این فناوری به سرعت به محبوبیت خود ادامه می‌دهد.

با بیش از 86000 پروژه بلاک چین در GitHub ، واضح است که علاقه زیادی به ساخت برنامه های کاربردی با فناوری بلاک چین وجود دارد. از این پروژه‌ها، تنها 8 درصد به طور فعال حفظ شدند و میانگین طول عمرهر پروژه 1.22 سال بود. با توجه به نادر بودن تخصص واقعی در برنامه نویسی بلاک چین، نمی توان شک کرد که پیچیدگی محض و جدید بودن فناوری بلاک چین حداقل به توقف یا ناقص ماندن این پروژه ها کمک کرده است. برای نشان دادن نادر بودن این تخصص، در ابتدای سال 2018، 14 فرصت شغلی برای هر توسعه دهنده بلاک چین در ایالات متحده وجود داشت.

یکی از دو شرکتی که گوگل با آنها شریک شد Digital Asset نام دارد، یک شرکت فین‌تک مستقر در نیویورک و متخصص در راه‌حل‌های فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT). Digital Asset به توسعه دهندگان Google Cloud راه حل کاملی را ارائه می دهد که بسیاری از موانع توسعه برنامه های DLT را از بین می برد Google Cloud همچنین به برنامه بتای خصوصی Digital Asset ملحق شده است و به اشخاص منتخب امکان دسترسی به زبان مدلسازی دارایی دیجیتال (DAML) را می دهد، که توسعه قراردادهای هوشمند را ساده می کند، علاوه بر پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) DAML یک پلت فرم برای آزمایش و استقرار برنامه های کاربردی DLT است. نتیجه  ای از این همکاری در نظر گرفته شده این است که: توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های DLT را ایجاد، آزمایش و راه اندازی کنند، اما بدون نیاز به آشنایی زیاد با هر چیزی که “موجود” است.

گوگل و بلاک چین

حرکت گوگل چه تاثیری بر بلاک چین خواهد داشت؟

 

به طور خلاصه، شکاف هایی که مانع از به ثمر نشستن راه حل های احتمالی بلاک چین شده اند را برطرف می کند و به طور قابل توجهی پذیرش فناوری بلاک چین را در انجام این کار سرعت می بخشد. Digital Asset و Google با ارائه یک استاندارد قوی برای قراردادهای هوشمند (که هر توسعه‌دهنده برنامه‌ای از ابتدا نمی‌داند چگونه برنامه‌نویسی کند)، و یک “sandbox” که در آن برنامه‌های DLT را می‌توان نسخه آلفا را راه‌اندازی برای آنها برد. توسعه دهندگان بلاک چین همه چیزهایی را که همیشه به آن نیاز داشتند، اما به راحتی نمی توانستند به دست آورند.

این را می‌توان به ظهور ویرایشگرهای HTML در روزهای اولیه اینترنت تشبیه کرد که فناوری‌های زیربنایی HTML، CSS و جاوا اسکریپت را به گونه‌ای ساده کرد که صفحات وب بدون دانش برنامه‌نویسی پیشرفته ایجاد شدند و در نتیجه باعث رشد وب جهانی به همین ترتیب، از آنجایی که همکاری Digital Asset با گوگل امکان توسعه برنامه‌های بلاک چین را بدون دانش برنامه‌نویسی بلاک چین پیشرفته فراهم می‌کند، رشد بلاک چین را به روشی مشابه پیش می‌برد.

آیا حرکت گوگل به سمت بلاک چین برای تبدیل شدن این فناوری به جریان اصلی کمک خواهد کرد؟

 

در حالی که این یک گام بزرگ در جهت وارد کردن فناوری بلاک چین به جریان اصلی خواهد بود، گوگل دقیقاً در موقعیتی قرار ندارد که به تنهایی چنین تأثیری داشته باشد. در اوایل ژوئیه، اندکی قبل از اعلام همکاری با Digital Asset، سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، در یک کنفرانس بلاک چین در مراکش صحبت می کرد، زمانی که اعتراف کرد: «احتمالاً قبلاً نتوانستیم در لبه خونریزی بلاک چین قرار داشته باشیم. صادق باشیم. طبق برآوردهای شرکت تحقیقاتی Canalys در سال 2017، متأسفانه این با سهم نسبتاً کوچک گوگل از بازا رایانش ابری با تنها 6 درصد ترکیب شده است، در مقایسه با مایکروسافت با 13.9 درصد و آمازون با 31.8 درصد.

علاوه بر این، در سطح کلان، درک عمومی از فناوری بلاک چین، علیرغم بهبود در طول سال 2018، به میزان قابل توجهی پایین است. علاوه بر این، قانونی بودن ارزهای دیجیتال به عنوان استفاده از فناوری بلاک چین همچنان یک مسئله در برخی کشورها باقی مانده است. این دو عامل مانع از پذیرش جریان اصلی بلاک چین می شوند.

با این وجود، حرکت گوگل به سمت بلاک چین تأثیر مثبتی بر ورود آن به جریان اصلی خواهد داشت.

حرکت گوگل به سمت بلاک چین چه پیامدهای دیگری بر این فناوری خواهد داشت؟

 

پیامد بسیار مهمی که خواهد داشت، اعتبارسنجی بلاک چین به عنوان یک شکل قانونی از فناوری است، علاوه بر این که استفاده از آن را آسان تر می کند. بلاک چین از زمانی که در مراحل اولیه خود با سردرگمی مواجه شده بود، با بی اعتمادی و شک و تردیدی که شروع به محبوب شدن کرد، و با به دست آوردن شهرت در تسهیل تراکنش های نامناسب، رو به رو شد. این شبیه به روزهای اولیه اینترنت است، زمانی که در سال 1994، از هر 10 گروه خبری محبوب، پنج گروه با مضمون بزرگسالان بودند که به آن انگی قابل مقایسه می‌داد.

پیشرفت‌های کلیدی در سال‌های آینده برای اعتبارسنجی اینترنت به‌عنوان فناوری مناسب برای کاربران اصلی و آسان‌تر کردن استفاده از آن رخ خواهد داد. به عنوان مثال، شرکت های بزرگ شروع به ساخت وب سایت کردند و مایکروسافت مرورگر وب اینترنت اکسپلورر را در نسخه های ویندوز 95 به عنوان راهی آسان برای استفاده از اینترنت گنجاند. به طور مشابه، حرکت گوگل به سمت بلاک چین تأثیر دوگانه ای دارد که هم تایید آن ها از این فناوری به خودی خود و هم تسهیل استفاده از فناوری بلاک چین از طریق مشارکت با دارایی های دیجیتال است.

در پایان، مشارکت گوگل با بلاک چین در نهایت گامی رو به جلو برای فناوری های دفتر کل توزیع شده خواهد بود. مشارکت آن با Digital Assets به تنهایی بلاک چین را وارد جریان اصلی نخواهد کرد. اگرچه این یک نقطه عطف مهم در این راه خواهد بود.

گوگل و بلاک چین

حرکت گوگل برای آموزش بلاک چین

 

یکی از سرمایه‌ گذاری‌های جذاب گوگل و بلاک چین، تصمیم این شرکت در نوشتن برنامه های آموزشی برای توسعه ‌دهندگان بلاک چین است. با استفاده از Google DevOps و بسته آموزشی Blockchain Developer، کاربران می توانند خیلی سریع از مبتدی به متخصص تبدیل شوند.

برای مثال، یک توسعه ‌دهنده می‌ تواند با استفاده از دوره Google در آزمون معماری راه‌ حل‌ های بلاک چین آموزشی بلاک چین شرکت کند. علاوه بر این، آزمونی برای «توسعه ‌دهنده بلاک چین معتبر، Hyperledger» وجود دارد که دانش ‌آموزان می ‌توانند آن را تکمیل کنند و اعتبارنامه دریافت کنند. برای برخی از توسعه دهندگان، صدور گواهینامه اولین گام به سمت ایجاد یک حرفه در صنعت بلاک چین است.

نتیجه گیری

گوگل به عنوان غول فناوری و یکی از پیشگامان تکنولوژی در حال بررسی و مشارکت در پروژه های مبتنی بر بلاک چین است. باید منتظر حرکت های پیشرفته تری از گوگل نسبت به ایجاد یک بلاک چین باشیم. بنابراین، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه گوگل می‌ خواهد بدون انحصار در صنعت در حال ظهور بلاک چین، ریشه در صنعت بلاک چین بدواند. باید منتظر ماند و دید.

روزانه با آکادمی بیتریوم تحلیل ها و سیگنال های رایگان و آموزش های رایگان را بررسی کنید. همچنین می توانید مقاله هایی درمورد هوش مصنوعی، متاورس را از سایت ما بخوانید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00