درآمد منفعل چیست و چگونه آن را به دست آوریم؟

درآمد منفعل چیست و چگونه آن را به دست آوریم؟

درآمد غیرفعال (Passive Income)، پسیو (Passive) یا منفعل نوعی درآمد است که نیاز به حضور فیزیکی یا شخصی در به دست آوردن آن نیست. همچنین درآمد غیر فعال روشی از درآمد محسوب می شود که هر شخصی باید بتواند از آن بهره ببرد، زیرا مزایای بسیاری دارد. با دپارتمان اقتصاد آکادمی بیتریوم همراه باشید تا مزایا و راه های به دست آوردن درآمد غیرفعال را بررسی کنیم.

مزایای درآمد غیرفعال چیست؟

اولین مزیت استفاده از این نوع درآمد، افزایش زمان آزاد است و به شما این امکان را می دهد تا زمان بیشتری را صرف دیگر کارهای خود کنید. از دیگر مزایای درآمد منفعل داشتن این است که شما ثبات مالی بیشتری خواهید داشت و می توانید کسب درآمد کنید، بدون آن که به فعالیت خاصی بپردازید.

همچنین شما دیگر متکی به چک حقوقی خود نخواهید بود. اکثر افراد جامعه برای پرداخت اجاره بها و هزینه های زندگی به حقوق خود متکی هستند و اگر به دلیل مرخصی یا بیماری، دستمزد و درآمد آن ها کمتر از حد معمول باشد، می تواند مشکلاتی را برایشان ایجاد کند. اما اگر درآمد غیرفعال داشته باشید دیگر نگران نخواهید بود، چرا که منابع درآمدی دیگری را نیز در اختیار دارید. درست است که با پول نمی شود همه چیز را خرید، ولی شما چیزهای بی شماری را می توانید با پول بخرید. اگر شما درآمد منفعل داشته باشید می توانید خیلی سریعتر خریدهای بزرگتان مانند خانه، ماشین و غیره را انجام دهید. به عبارت دیگر با داشتن درآمد منفعل خیلی راحت تر به اهدافتان می رسید.

از دیگر مزایای درآمد منفعل، آزادی مالی است که به دست می آورید. زمانی که به شدت به حقوق خود متکی هستید، برای شما سخت است که مرخصی بگیرید و به علایق خود بپردازید، در چنین شرایطی همیشه مجبور هستید ساعت های زیادی کار کنید تا درآمدتان را ثابت نگه دارید. اما اگر درآمد منفعل داشته باشید همه چیز عوض می شود و به راحتی می توانید رویاها و علایقتان را دنبال کنید.

حال که با مزایای این نوع از درآمد آشنا شده اید، بهتر است هر چه زودتر برای راه اندازی درآمدهای منفعل اقدام کنید.

پادکست راه های کسب درآمد از رمزارزها را در اینجا مشاهده کنید.

معایب درآمد غیرفعال چیست؟

همانطور که درآمد غیرفعال مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد به عنوان مثال گاهی اوقات بازدهی ای که به دست می آورید کمتر از حد انتظارتان است و در خیلی از مواقع ممکن است شما نتوانید روی درآمدتان کنترلی داشته باشید. مثلا امکان دارد سهامی را که خریده اید، دچار ریزش شود و یا همانطور که میدانید املاک و مستغلات نقدینگی کمی دارد و ممکن است این برای شما مشکل ساز باشد. از دیگر معایب درآمد غیرفعال این است که گاهی اوقات برخی کارها نیازمند سرمایه بالا می باشند. پس فقط کارکردن بر روی درآمد منفعل، ممکن است خطرآفرین باشد.

روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را در اینجا بخوانید.

درآمد فعال چیست؟

درآمد فعال کاملا مخالف درآمد منفعل است. در واقع درآمد فعال، درآمدی است که از یک شغل یا سرمایه گذاری تجاری که شما فعالانه در آن شرکت کرده اید، دریافت می شود. نمونه هایی از درآمد فعال شامل دستمزد، حقوق، پاداش، کمیسیون، انعام و درآمد خالص از خود اشتغالی است. به طور خلاصه فرآیندی است که شما برای پول کار می کنید.

تفاوت درآمد فعال و غیرفعال در چیست؟

در حالی که هر دو نوع درآمد به نوعی کار نیاز دارند، اما اساساً متفاوت هستند. درآمد فعال مستلزم این است که شما به طور مادی در یک فعالیت مرتبط با کار برای کسب درآمد شرکت کنید، در حالی که درآمد غیرفعال از مالکیت دارایی های مولد درآمد حاصل می شود. معمولاً برای ایجاد وجوه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های درآمد غیرفعال، ابتدا باید درآمد فعال کسب کنید.

چگونه می توانم درآمد فعال و غیرفعال را ترکیب کنم؟

  • در حالی که درآمد فعال رایج‌ترین راه برای کسب درآمد است، درآمد غیرفعال به شما کمک می‌کند بدون انجام کار اضافی درآمد کسب کنید.
  • تمرکز بر افزایش درآمد فعال می تواند به شما کمک کند هر ماه پول بیشتری پس انداز کنید. سپس می‌توانید از پس‌انداز برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های درآمدزا مانند سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار، املاک اجاره‌ای و غیره استفاده کنید.
  • هرچه بیشتر در درآمد غیرفعال سرمایه گذاری کنید، درآمد سالانه شما بیشتر خواهد بود. در نهایت، سرمایه‌گذاری‌های شما ممکن است از درآمد فعال شما پیشی گرفته و سپس از نظر مالی مستقل شوید و بتوانید تنها با درآمد غیرفعال خود زندگی کنید.

در کل شما باید ابتدا بر روی درآمدهای فعال خود تمرکز کنید و پس از آن درآمدهای خود را در جاهای مختلفی که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم، سرمایه گذاری کنید تا بتوانید درآمد غیرفعالی را برای خود ایجاد کنید.

درآمد منفعل چیست و چگونه آن را به دست آوریم؟

ایده هایی برای کسب درآمد غیرفعال

حال که با درآمد منفعل (غیرفعال) و مزایای آن آشنا شدید، احتمالا برایتان سوال به وجود آمده که چگونه می توانیم این نوع از درآمد را به دست آوریم. راه های بسیاری برای ایجاد درآمد پسیو وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها می پردازیم.

سرمایه گذاری در املاک

یکی از بهترین راه هایی که برای به دست آوردن درآمد منفعل وجود دارد؛ خریدن یک ملک، آماده کردن آن و سپس اجاره دادنش است. این کار می تواند درآمد منفعل بسیاری را برای شما به وجود آورد، اما متاسفانه سرمایه اولیه نسبتا بالایی می خواهد. اگر سرمایه کافی برای خرید یک ملک را ندارید، می توانید آن را به صورت شراکتی یا اقساطی بخرید.

ایجاد محصولات آنلاین

شما می توانید با ایجاد دوره های آموزشی، کتاب های الکترونیکی، کتاب های صوتی و غیره شروع به ایجاد درآمد منفعل کنید و یا اگر مهارت خاصی دارید می توانید کارگاه های آموزشی برگذار کنید و آن را به دیگران آموزش دهید. همچنین اگر به برنامه نویسی مسلط هستید، می توانید قالب های آماده و یا برنامه های موبایلی را ایجاد کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

عکس بفروشید

اگر عکاس ماهری هستید یا به عکاسی علاقه دارید، می توانید عکس هایی را از مناظر مختلف بگیرید و آن ها را در سایت های فروش عکس به اشتراک بگذارید و کسب درآمد کنید.

سرمایه گذاری در بورس و سهام

اگر سرمایه ثروتمندان را تجزیه و تحلیل کنید، متوجه می شوید که بخش عمده ای از درآمد آن ها حاصل سرمایه گذاری در سهام است. شما با سرمایه گذاری در سهام می توانید درآمد منفعل فوق العاده ای را برای خود ایجاد کنید. البته باید قبل از سرمایه گذاری در سهام تحقیقات بسیاری را انجام دهید یا از مشاوران خبره مشورت گرفته، تا بهترین نتیجه را تجربه کنید. همچنین می توانید تحلیل های اقتصادی آکادمی بیتریوم را دنبال کنید.

ایجاد کانال یوتیوب

یوتیوب یکی از بهترین پلتفرم هایی است که به شما کمک می کند تا درآمد منفعل بسیاری را برای خود ایجاد کنید. راز موفقیت در یوتیوب، ایجاد محتوای خوب و صبر کردن است. اگر به این موارد پایبند باشید می توانید درآمد زیادی را از طریق کانال یوتیوب خود ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

از دیگر روش های کسب درآمد پسیو، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. این روش به نسبت جدیدتر و پر ریسک تر از دیگر روش ها می باشد. اما در صورتی که با دقت در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید می توانید ثروت خود را افزایش دهید و درآمد منفعل سرشاری را برای خود ایجاد کنید.

برای آموزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می توانید به دپارتمان رمزارز آکادمی بیتریوم مراجعه کنید.

آیا می توان بدون سرمایه اولیه به درآمد غیرفعال رسید؟

بله کسب درآمد منفعل بدون سرمایه اولیه امکان پذیر است، اما مستلزم زمان و تلاش بیشتری است تا بتوانید درآمد قابل توجهی را به دست آورید.

همچنین بخوانید: کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه

آیا افراد ثروتمند درآمد منفعل دارند؟

بله، اکثر افراد ثروتمند و پولدار چندین کانال درآمدی دارند، که از هرکدام از آن ها درآمد کسب می کنند. افراد ثروتمند معمولا تخم مرغ های خود را در یک سبد نمی گذارند و در جاهای مختلف سرمایه گذاری می کنند. به طور خلاصه ثروتمندان به دنبال درآمدهای منفعل هستند که باعث می شود روز به روز ثروتمندتر شوند.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، درآمد منفعل نوعی درآمد محسوب می شود که نیازمند حضور فیزیکی یا شخصی در به دست آوردن آن نخواهد بود. درآمد غیر فعال از مزایایی مانند زمان کمتر، نداشتن محدودیت مکانی و غیره بهره مند می باشد. همچنین درمورد ایده های خوب درآمد غیرفعال نیز صحبت شد. در نهایت شما باید طبق شرایط شخصی و شرایط ایده آلی که مدنظر دارید، نوع کسب و کار غیرفعال خودتان را مشخص کنید.

حال که با درآمد غیرفعال مزایا، معایب و راه های ایجاد آن آشنا شدید، نظرات و تجربیات خود را در این مورد با آکادمی بیتریوم به اشتراک بگذارید.

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00