چگونه ارز دیجیتال را استخراج کنیم؟

چگونه ارز دیجیتال را استخراج کنیم؟

ماینینگ راهی برای به دست آوردن ارز دیجیتال خود است و این راهنما دقیقاً به شما یاد می دهد که چگونه این کار را انجام دهید. وقتی برای اولین بار در مورد استخراج ارزهای دیجیتال می شنوید، آنقدر خوب به نظر می رسد که درست باشد. با استفاده از تجهیزات محاسباتی خود برای تأیید تراکنش ها در یک بلاک چین، پاداش های رمزنگاری دریافت خواهید کرد. این نیازی به تلاش زیادی از جانب شما ندارد، بنابراین هنگامی که آن را راه اندازی کردید، درآمد غیرفعال برای شما محسوب می شود.

اما برخی از مسائل بالقوه وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید، به ویژه اینکه اگر از قبل برنامه ریزی نکنید، استخراج ممکن است بیشتر از درآمد شما هزینه داشته باشد. برای کمک به این موضوع، می‌خواهیم نحوه استخراج ارز دیجیتال و اینکه آیا هنوز در سال 2022 سودآور است، توضیح می‌دهیم. در این مطلب همراه آکادمی بیتریوم باشید تا درباره چگونگی استخراج ارز دیجیتال بدانید، همچنین جهت خواندن مطالب بیشتر دپارتمان رمز ارز کلیک کنید.

استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال، راهی است که ارزهای رمزپایه اثبات کار، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و سکه‌های جدید ضرب می‌کنند. این اولین روشی بود که ارزهای دیجیتال را غیرمتمرکز کرد. آنها بدون یک نهاد حاکم مرکزی که معاملات آنها را تأیید کند، کار می کنند.
تحت مدل اثبات کار، که با بیت کوین (CRYPTO:BTC) معرفی شد، ماینرها تراکنش ها را با استفاده از دستگاه های محاسباتی که معادلات پیچیده ریاضی را حل می کنند، بررسی می کنند. معدنچی با ارائه پاسخ صحیح، اثبات انجام کار را نشان داده است.
اولین ماینری که پاسخ صحیح را دریافت می کند، حق تایید یک بلوک از تراکنش های آن ارز دیجیتال را به دست می آورد. هنگامی که بلوک تأیید شد، به زنجیره بلوکی ارز دیجیتال، یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده از تمام تراکنش‌های آن اضافه می‌شود.
ماینر خوش شانس نیز برای مشکل تایید تراکنش ها، پاداش بلوکی دریافت می کند. پاداش بلاک مقدار مشخصی از ارز دیجیتالی است که آنها استخراج می کنند. جوایز معمولاً از سکه‌های جدیدی که ضرب شده‌اند و کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال به دست می‌آیند.

همچنین بخوانید: استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

انواع استخراج ارزهای دیجیتال

راه های زیادی برای استخراج ارز دیجیتال وجود دارد. در اینجا انواع مختلفی از استخراج ارز دیجیتال وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید:

استخراج ASIC: استخراج با استفاده از یک مدار مجتمع خاص برنامه (ASIC). این نوع دستگاه برای استخراج یک ارز دیجیتال خاص ساخته شده است. این گران است، اما معمولاً بالاترین نرخ هش را نیز ارائه می دهد، به این معنی که قدرت استخراج بیشتری را ارائه می دهد.
استخراج GPU: استخراج با استفاده از یک یا چند واحد پردازش گرافیکی پیشرفته (GPU) که ​​معمولاً به عنوان کارت گرافیک شناخته می شود. اینها همچنین قدرت استخراج قابل توجهی را ارائه می دهند اما با هزینه اولیه تا حدودی بالا.
استخراج CPU: استخراج با استفاده از واحد پردازش مرکزی کامپیوتر (CPU). اگرچه این در دسترس ترین راه برای استخراج کریپتو است، CPU ها تقریباً به اندازه ASIC و GPU قدرت استخراج ندارند. به همین دلیل، سود حاصل از استخراج CPU حداقل است.
استخرهای ماینینگ: گروهی از ماینرها که برای استخراج کریپتو و به اشتراک گذاری جوایز بلوک با یکدیگر همکاری می کنند. ماینرها درصد کمی از آن پاداش های بلوک را به عنوان هزینه استخر پرداخت می کنند.

همچنین بخوانید: استخر استخراج رمزارز

استخراج انفرادی: استخراج به تنهایی. کسب پاداش بلوک از این طریق بسیار دشوارتر است، بنابراین استخرهای ماینینگ اغلب انتخاب بهتری هستند.

استخراج ابری: پرداخت پول به یک شرکت برای استخراج رمزارز از طرف شما با دستگاه های استخراج خودش. استخراج ابری نیاز به قرارداد دارد و شرایط تقریباً همیشه به نفع شرکت است و نه ماینر.
نوع درست ماینینگ به نوع ارز دیجیتال و میزان سرمایه گذاری شما بستگی دارد. در بیشتر موارد، بهترین گزینه این است که از استخراج ASIC یا استخراج GPU استفاده کنید و به یک استخر استخراج بپیوندید.

همچنین بخوانید: استخراج ابری (Cloud Mining) چیست؟

هنگامی که برای شروع استخراج ارز دیجیتال آماده شدید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید.

ارزهای رمزنگاری شده زیادی وجود دارند که می توانید آنها را استخراج کنید، اما همه آنها از این روش برای تأیید تراکنش ها استفاده نمی کنند. به طور خاص، شما باید به دنبال ارزهای دیجیتالی باشید که از اثبات کار استفاده می کنند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

• کادنا (CRYPTO:KDA)، یک ارز دیجیتال است که برای کسب و کارها و سیستم های مالی جهانی ساخته شده است. وقتی آن را با ASIC استخراج می کنید، یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال است.
• Ergo (CRYPTO:ERG)، یک پلتفرم طراحی شده برای ارائه راهی کارآمد برای اجرای قراردادهای مالی بر روی بلاک چین است. از آنجایی که Ergo در برابر استخراج ASIC مقاوم است، می توانید آن را با استفاده از GPU استخراج کنید.
• Dogecoin (CRYPTO:DOGE)، یک میم سکه است. اگرچه به عنوان یک شوخی شروع شد، اما در سال 2021 بسیار محبوب شد و می توان با ASIC از استخراج آن سود کرد.

یکی از ارزهای رمزنگاری شده قابل توجه که من استخراج آن را توصیه نمی کنم، بیت کوین است. از آنجایی که بسیار محبوب است و ماینرهای زیادی برای کسب پاداش با هم رقابت می کنند، کسب سود با استخراج بیت کوین بسیار دشوار می باشد.

تجهیزات معدن خود را بخرید

پس از انتخاب یک ارز رمزنگاری شده، شروع به بررسی ASIC یا GPUهایی کنید که می توانید از آن برای استخراج استفاده کنید. یک CPU از نظر قدرت ماینینگ آن را کاهش نمی‌دهد، زیرا تقریباً مطمئناً کمتر از 1 دلار در روز درآمد خواهید داشت.
برای مقایسه دستگاه های ماینینگ، از یک ماشین حساب سودآوری برای ارز دیجیتالی که استخراج می کنید، استفاده کنید. این ماشین‌حساب‌ها به شما امکان می‌دهند نرخ هش دستگاه و هزینه برق خود را وصل کنید تا ببینید چقدر در روز درآمد خواهید داشت. سپس می توانید از این اطلاعات برای تخمین مدت زمان پرداخت هزینه دستگاه استخراج استفاده کنید.

یک کیف پول کریپتو راه اندازی کنید

همانطور که شما ارز دیجیتال را استخراج می کنید، برای دریافت جوایز خود به یک کیف پول رمزنگاری نیاز خواهید داشت. خوشبختانه، پیدا کردن این کار سخت نیست.
وب سایت این ارز دیجیتال، احتمالاً توصیه هایی در مورد کیف پول های سازگار خواهد داشت. برای اکثر ارزهای دیجیتال، کیف پول های دیجیتالی زیادی وجود دارد که به صورت رایگان در دسترس هستند. وقتی کیف پول خود را راه اندازی کردید، می توانید آدرسی ایجاد کنید که بتوانید ارز دیجیتال خود را دریافت کرده و با خیال راحت ذخیره کنید.

دستگاه ماینینگ خود را پیکربندی کنید

هنگامی که دستگاه ماینینگ خود را در اختیار دارید، چند کار برای آماده سازی آن وجود دارد. ابتدا نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را دانلود کنید. شما باید بتوانید نرم افزار را در وب سایت ارز دیجیتال پیدا کنید. مطمئن شوید که دستگاه استخراج خود را در مکانی امن با خنک کننده مناسب راه اندازی کرده اید. دستگاه های ماینینگ می توانند مقدار زیادی گرما تولید کنند و اگر مراقب نباشید می توانند خطر آتش سوزی باشند.

به یک استخر معدن بپیوندید

استخراج ارز دیجیتال به تنهایی امکان پذیر می باشد، اما به ندرت میتواند روش خوبی باشد. وقتی به تنهایی ماینینگ می کنید، کسب پاداش بلوک بسیار سخت تر است.
به همین دلیل، اکثر ماینرها استخرهای ماینینگ را انتخاب می کنند. از آنجایی که یک استخر استخراج دارای گروهی از ماینرها است که تلاش های خود را با هم ترکیب می کنند، به احتمال زیاد استخر برای اعتبارسنجی یک بلوک و کسب پاداش بلوک انتخاب می شود.

آیا استخراج ارز دیجیتال ارزشش را دارد؟

استخراج ارزهای دیجیتال، برای سرمایه گذاران معمولی ارزشش را ندارد، زیرا کسب سود بسیار دشوار است. برای علاقه مندان به کریپتو، استخراج ممکن است به عنوان یک سرگرمی و راهی برای کسب درآمد اضافی ارزشمند باشد.
برای کسب درآمد معقول از استخراج کریپتو، به ASIC یا GPU نیاز دارید. بسیاری از محبوب ترین انتخاب ها 1000 دلار یا بیشتر هزینه دارند. بسته به ارز دیجیتالی که استخراج می‌کنید و نحوه تغییر قیمت آن، شکستن حتی در دستگاه استخراج شما می‌تواند شش ماه، یک سال یا بیشتر طول بکشد. و این وسایل در نهایت منسوخ می شوند یا خراب می شوند.
هزینه برق یکی دیگر از موارد مهم است. استخراج کریپتو معمولاً انرژی بر است و شما بدون برق ارزان پول زیادی به دست نخواهید آورد.

احتمالاً بهتر است از پولی که برای سرمایه گذاری خوب در ارزهای دیجیتال برنامه ریزی کرده اید در یک دستگاه استخراج استفاده کنید. این می تواند چیزی به سادگی خرید ارز دیجیتالی باشد که قصد استخراج آن را داشتید یا بررسی سهام ارزهای دیجیتال.
اگر می خواهید از ارز رمزنگاری شده مورد علاقه خود حمایت کنید یا مایلید زمان زیادی را برای به حداکثر رساندن سود صرف کنید، ماینینگ یک گزینه مناسب است. با این حال، بیشتر سرمایه‌گذاران احتمالاً متوجه خواهند شد که استخراج صرفاً ارزش این کار را ندارد.

نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با آکادمی بیتریوم به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00