بیت کوین چگونه کار می کند؟

سلام به کریپتوکستی های بیتریوم، در این مقاله به برسی چگونگی کار کرد بیت کوین می پردازیم، همچنین جهت خواندن مطالب بیشتر دپارتمان رمز ارز کلیک کنید.

نحوه خرید بیت کوین

بسیاری از حامیان بیت کوین معتقدند که ارز دیجیتال آینده است. بسیاری از افرادی که بیت کوین را تایید می کنند معتقدند که این سیستم پرداخت بسیار سریعتر و کم کارمزد تراکنش ها در سراسر جهان را تسهیل می کند. اگرچه توسط هیچ دولت یا بانک مرکزی پشتیبانی نمی شود، بیت کوین را می توان با ارزهای سنتی مبادله کرد. در واقع، نرخ مبادله آن در برابر دلار، سرمایه گذاران بالقوه و معامله گران علاقه مند به بازی های ارزی را جذب می کند. در واقع، یکی از دلایل اصلی رشد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین این است که می توانند به عنوان جایگزینی برای پول ملی و کالاهای سنتی مانند طلا عمل کنند.

در مارس 2014، IRS اعلام کرد که همه ارزهای مجازی، از جمله بیت کوین، به جای ارز، به عنوان دارایی مالیات خواهند داشت. سود یا زیان حاصل از بیت کوین که به عنوان سرمایه نگهداری می شود به عنوان سود یا زیان سرمایه محقق می شود، در حالی که بیت کوین نگهداری شده به عنوان موجودی دارای سود یا زیان معمولی است. فروش بیت‌کوینی که استخراج کرده‌اید یا از طرف دیگری خریداری کرده‌اید، یا استفاده از بیت‌کوین برای پرداخت برای کالاها یا خدمات، نمونه‌هایی از تراکنش‌هایی هستند که می‌توانند مشمول مالیات شوند.

مانند هر دارایی دیگری، اصل خرید کم و فروش بالا در مورد بیت کوین نیز صدق می کند. محبوب‌ترین راه برای جمع‌آوری ارز از طریق خرید در صرافی بیت‌کوین است، اما راه‌های زیادی برای کسب درآمد و داشتن بیت‌کوین وجود دارد.

همچنین بخوانید: دامیننس بیت کوین (BTC.D) چیست؟

بیت کوین چگونه کار می کند؟

ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری بیت کوین

پس از افزایش سریع قیمت بیت کوین در سال های اخیر، سرمایه گذاران سوداگرانه به سمت بیت کوین کشیده شده اند. بیت کوین در 31 دسامبر 2019 قیمتی معادل 7167.52 دلار داشت و یک سال بعد بیش از 300 درصد افزایش یافت و به 28984.98 دلار رسید. در نیمه اول سال 2021 به رشد خود ادامه داد و در نوامبر 2021 به رکورد بیش از 68000 دلار معامله شد.

بنابراین، بسیاری از مردم بیت کوین را به خاطر ارزش سرمایه گذاری آن می خرند تا توانایی آن برای عمل به عنوان یک وسیله مبادله. با این حال، فقدان ارزش تضمین شده و ماهیت دیجیتالی آن به این معنی است که خرید و استفاده از آن دارای چندین خطر ذاتی است. هشدارهای زیادی برای سرمایه گذاران توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA)، اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) و سایر آژانس ها صادر شده است.

مفهوم ارز مجازی هنوز بدیع است و در مقایسه با سرمایه گذاری های سنتی، بیت کوین سابقه طولانی مدت یا سابقه اعتبار زیادی برای پشتیبانی از آن ندارد. با افزایش محبوبیت، بیت کوین هر روز کمتر آزمایشی می شود. هنوز پس از گذشت تنها یک دهه، همه ارزهای دیجیتال در مرحله توسعه باقی می مانند. بری سیلبرت، مدیر عامل گروه ارز دیجیتال که در شرکت‌های بیت‌کوین و بلاک چین می‌سازد و سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌گوید: «این تقریباً بالاترین ریسک و بازدهی است که می‌توانید انجام دهید.

ریسک نظارتی

سرمایه گذاری پول در هر یک از انواع مختلف بیت کوین برای افراد ریسک گریز نیست. بیت کوین رقیب ارز دولتی است و ممکن است برای معاملات بازار زیرزمینی، پولشویی، فعالیت های غیرقانونی یا فرار مالیاتی استفاده شود. در نتیجه، دولت ها ممکن است به دنبال تنظیم، محدود کردن یا ممنوعیت استفاده و فروش بیت کوین باشند (و برخی قبلاً چنین کرده اند). دیگران قوانین مختلفی را ارائه می کنند.

به عنوان مثال، در سال 2015، وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک مقرراتی را نهایی کرد که شرکت‌هایی را که با خرید، فروش، انتقال یا ذخیره‌سازی بیت‌کوین سروکار دارند، ملزم می‌کردند هویت مشتریان را ثبت کنند، یک افسر انطباق داشته باشند و ذخایر سرمایه را حفظ کنند. هر گونه تراکنش به ارزش 10000 دلار یا بیشتر باید ثبت و گزارش شود

فقدان مقررات یکسان در مورد بیت کوین (و سایر ارزهای مجازی) سؤالاتی را در مورد طول عمر، نقدینگی و جهانی بودن آنها ایجاد می کند.

همچنین بخوانید: پادکست معایب بیت کوین

خطر امنیتی

اکثر افرادی که بیت کوین دارند و از آنها استفاده می کنند، توکن های خود را از طریق عملیات استخراج به دست نیاورده اند. در عوض، آنها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در هر یک از بازارهای آنلاین محبوب، معروف به صرافی بیت کوین یا صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش می کنند.

صرافی های بیت کوین کاملا دیجیتال هستند و مانند هر سیستم مجازی دیگری در معرض خطر هکرها، بدافزارها و اشکالات عملیاتی قرار دارند. اگر دزد به هارد دیسک کامپیوتر صاحب بیت کوین دسترسی پیدا کند و کلید رمزگذاری خصوصی آنها را بدزدد، می تواند بیت کوین دزدیده شده را به حساب دیگری منتقل کند. (کاربران فقط در صورتی می توانند از این امر جلوگیری کنند که بیت کوین آنها در رایانه ای که به اینترنت متصل نیست ذخیره شده باشد، یا با انتخاب کیف پول کاغذی – چاپ کردن کلیدهای خصوصی بیت کوین و آدرس ها و عدم نگهداری آنها در رایانه. )

هکرها همچنین می توانند صرافی های بیت کوین را هدف قرار دهند و به هزاران حساب و کیف پول دیجیتالی که بیت کوین در آنها ذخیره می شود دسترسی پیدا کنند. یکی از رویدادهای هک بدنام در سال 2014 رخ داد، زمانی که Mt. Gox، یک صرافی بیت کوین در ژاپن، پس از سرقت میلیون ها دلار بیت کوین مجبور به تعطیلی شد.

با توجه به اینکه تمام تراکنش های بیت کوین دائمی و غیرقابل برگشت هستند، این امر به ویژه مشکل ساز است. این مانند معامله با پول نقد است: هر تراکنش انجام شده با بیت کوین تنها در صورتی قابل برگشت است که شخصی که آن را دریافت کرده است آن را بازپرداخت کند. هیچ شخص ثالث یا پردازشگر پرداختی مانند کارت بدهی یا اعتباری وجود ندارد – بنابراین، در صورت وجود مشکل، هیچ منبع محافظت یا تجدیدنظری وجود ندارد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

از کجا می توانم بیت کوین بخرم؟

چندین صرافی آنلاین وجود دارد که به شما امکان خرید بیت کوین را می دهد. علاوه بر این، دستگاه های خودپرداز بیت کوین، کیوسک های متصل به اینترنت که می توان از آنها برای خرید بیت کوین با کارت اعتباری یا پول نقد استفاده کرد – در سراسر جهان ظاهر شده اند. یا اگر دوستی را می شناسید که دارای بیت کوین است، ممکن است مایل باشد آنها را مستقیماً بدون هیچ گونه مبادله ای به شما بفروشد.

نظر خود را در مورد بیت کوین و چگونگی کار کرد آن در بخش دیدگاه های آکادمی بیتریوم بنویسید.

3.9/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00