تفاوت اثبات سهام و اثبات کار چیست؟

حتماً در فرایند استخراج ارزهای دیجیتال شنیده اید که ارز دیجیتال اتریوم با الگوریتم اثبات سهام و ارز دیجیتال بیت کوین با الگوریتم اثبات کار فعالیت می کنند. این سوال پیش می آید که تفاوت اثبات کار و اثبات سهام چیست و کدام الگوریتم بهتری است؟ که در این ویدیو به طور کامل، ساده و روان برای شما توضیح داده ایم. در ادامه همراه آکادمی بیتریوم باشید، همچنین جهت خواندن مطالب بیشتر دپارتمان رمز ارز کلیک کنید. تفاوت اثبات کار و اثبات سهام، زمانی مشخص خواهد شد که بلاک هایی که در تراکنش های شبکه بلاک چین شرکت داده اند، تایید می شود. هر دو الگوریتم از سیستم توافق توزیع شده استفاده می کند که بدان معناست که در زمان فرستادن یا دریافت وجه نقد، نیازی به استفاده از واسطه برای معامله نیست. هدفی که این الگوریتم دارد، افزایش امنیت شبکه است که از حمله هرگونه هکری جلوگیری کند. ابتدا به تعریف هر کدام از موارد زیر می پردازیم سپس به بررسی تفاوت اثبات سهام و اثبات کار.

اثبات کار چیست؟

مفهوم اثبات کارتوسط ساتوشی ناکاموتو، برای اعتبارسنجی بلوک های جدید در شبکه بیت کوین در سال 2008 رایج شد. اثبات کاربر اساس ظرفیت کاربران شبکه برای اثبات انجام یک کار محاسباتی است. برای پاسخ به یک معادله ریاضی برای رمز گزاری تراکنش ها. و نود های این شبکه با توجه به قدرت سخت افزاری که دارند این عملیات را انجام میدهند تا پاداشی دریافت کنند. گره یا نود هر وسیله فیزیکی مانند رایانه شخصی است که می تواند داده ها را در شبکه ای دریافت یا ارسال کند. حل‌کننده‌ای که سریع‌ترین پاسخ به یک پازل ریاضی را می‌دهد و توان سخت افزاری بالایی برای انجام این عملیات ریاضی رمز گزاری را دارد. بعد از عملیات تعدادی کوین یا توکن همان شبکه را دریافت میکند.

اثبات سهام چیست؟

اثبات سهام نوعی مکانیسم اجماع است که برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین استفاده می‌شود. این کار با اجازه به صاحبان ارزهای دیجیتال امکان می دهد کوین های خود را به به عنوان وثیقه در برداشته باشند. و این وثیقه به آن‌ها این حق را می‌دهد که به عنوان تایید کننده در بلاکچین بلوک‌های جدید تراکنش‌های موجود در بلاک چین را تأیید کرده و آنها را به شبکه اضافه کنند.

تفاوت اثبات سهام و اثبات کار چیست؟

اثبات سهام چه تفاوتی با اثبات کار دارد؟

هر دو مکانیسم اجماع به بلاک چین ها کمک می کنند تا داده ها را همگام کنند، اطلاعات را تأیید کنند و تراکنش ها را پردازش کنند. هر روش ثابت کرده است که در حفظ یک بلاک چین موفق است، اگرچه هر کدام مزایا و معایبی دارند. با این حال، این دو الگوریتم رویکردهای بسیار متفاوتی دارند. همچنین بخوانید: لایه 1 بلاک چین چیست؟ در اثبات سهام به سازندگان بلوک، اعتباردهنده یا تایید کننده گفته می شود. اعتباردهنده تراکنش ها را بررسی می کند، فعالیت ها را تأیید می کند، به نتایج رای می دهد و سوابق را حفظ می کند. اما در اثبات کار به سازندگان بلاک، ماینر یا نود گفته می شود. ماینرها برای بررسی هش، یک شماره رمزنگاری، کار می کنند تا تراکنش ها را تأیید کنند. در ازای عملیات هش، یک پاداش به آنها پاداش داده می شود. برای تبدیل شدن به یک تایید کننده، فقط باید به اندازه کافی کوین یا توکن داشته باشید تا به اعتبارسنجی در بلاک چین اثبات سهام تبدیل شوید. اما برای اثبات کا ماینرها باید روی تجهیزات پردازشگر سرمایه‌گذاری کنند و هزینه‌ها و انرژی سنگینی را برای نیرو دادن به ماشین‌هایی که تلاش می‌کنند محاسبات هشینگ را حل کنند متحمل شوند. تجهیزات و هزینه های انرژی تحت مکانیسم های اثبات کار گران است، دسترسی به استخراج را محدود می کند و امنیت بلاک چین را تقویت می کند. از طرفی بلاک چین های اثبات سهام میزان قدرت پردازش مورد نیاز برای اعتبارسنجی اطلاعات بلوک و تراکنش ها را کاهش می دهند.

به طور خلاصه در اثبات کار

  • به سازندگان بلاک، ماینر می گویند.
  • شرکت‌کنندگان باید تجهیزات و انرژی بخرند تا یک ماینر شوند.
  • مصرف برق زیاد میباشد.

در اثبات سهام

  • به سازندگان بلاک، اعتباردهنده یا تایید کننده می گویند.
  • شرکت‌کنندگان باید کوین یا توکن داشته باشند تا اعتبارسنجی شوند.
  • مصرف برق بی معنا است.

در این ویدیو به تفاوت اثبات کار و اثبات سهام پرداختیم و از هر نظر این دو رو مقایسه کردیم. اما کدام یک از این دو بهتر است؟ افکار و نظرات خود را با آکادمی بیتریوم در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00