سیاست رمزنگاری: سنای کنیا آماده تعامل با بانک مرکزی است

سیاست رمزنگاری: سنای کنیا آماده تعامل با بانک مرکزی است

آیا همکاری رمزارزها با بانک مرکزی پیامد مثبتی خواهد داشت؟ و ممکن است که کشورهای دیگر هم این همکاری ها را انجام دهند؟ همراه آکادمی بیتریوم در این خبر باشید تا موضوع سنای کنیا که آماده تعامل با بانک مرکزی است را بررسی کنیم.

کمیته اطلاعات، ارتباطات و فناوری سنای کنیا اعلام کرده است که آماده است تا با بانک مرکزی کنیا (CBK) و سایر ذینفعان در شکل‌دهی سیاست این کشور در قبال دارایی‌های رمزنگاری و ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی مشارکت کند. به گفته این کمیته، چنین سیاستی به مدیریت استفاده از دارایی‌های رمزنگاری در کشور کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کنیا از مزایای نوآوری مالی و در عین حال به حداقل رساندن خطرات استفاده می‌کند.

استفاده از “مزایای نوآوری مالی”

یک کمیته سنای کنیا اخیراً اعلام کرد که تصمیم دارد با بانک مرکزی کنیا (CBK) و سایر ذینفعان در تلاش خود برای ایجاد سیاست کشور آفریقای شرقی در قبال ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) و “استفاده از دارایی های رمزنگاری شده در کنیا” همکاری کند.

در بیانیه ای که از طریق توییتر منتشر شد، کمیته اطلاعات، ارتباطات و فناوری سنا استدلال کرد که ایجاد چنین سیاستی به کنیا کمک می کند از مزایای نوآوری بهره مند شود.

اعضای Cmte در حالی که پاسخ دریافتی از CBK در رابطه با تحقیق کمیته در مورد زیرساخت دارایی های دیجیتال در کنیا در ساختمان های پارلمان را در نظر می گیرند، بر لزوم وجود یک سیاست تعیین شده که بر ارز دیجیتال بانک مرکزی و دارایی های رمزنگاری شده در کشور حاکم باشد تاکید کردند. سنا در توییتی نوشت تا اطمینان حاصل شود که کنیا از مزایای نوآوری مالی استفاده می کند و در عین حال خطرات را به حداقل می رساند.

ترویج پذیرش فناوری و نوآوری در بخش مالی

در همین حال، اعلامیه کمیته سنا دو ماه پس از آن منتشر شد که مجمع تنظیم‌کنندگان بخش مالی مشترک (JFSRF) گفت که ایجاد یک گروه کاری فنی با دستور ایجاد یک چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کند.

همانطور که در بیانیه مشترک JFSRF که در 16 دسامبر 2022 صادر شد، توضیح داده شد، این توصیه‌ها «پس از رایزنی‌ها و بحث‌های گسترده در بخش مالی و سایر ذینفعان مربوطه خواهد بود».

علاوه بر توصیه‌های مرتبط با رمزارز، انجمن تنظیم‌کننده پنج عضو کنیا گفت که تصمیم گرفته است توسعه چارچوبی را هماهنگ کند که پذیرش فناوری و نوآوری‌های نوظهور را در بخش خدمات مالی ترویج می‌کند. انجام این کار به “تقویت مقررات و نظارت موثر” کمک می کند.

افکار شما در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدید ترین مطالب

مقالات مرتبط

Volume
Play
1x
00:00/00:00